Kesihatan

Rahsia Bawang Putih Untuk Menghilangkan Bintik Putih & Hitam Pada Wajah

Nak hilangkan bintik-bintik putih dan hitam pada raut wajah dengan menggunakan bahan mudah yang terdapat di dapur? Ikuti perkongsian bermanfaat dari Kekna ini.

Semua orang ada bintik hitam. Bintik putih kan. Kadang stress wehh geram je kan. Mula la jejari tu gatai je kan nak picit keluarkan.

Meh Kekna nak share dengan korang rahsia hilangkan bintik hitam dan bintik putih tu. Hat ni semua bahan semulajadi je wehh yang kat dapurkorang tu kan.

Bahan dia senang je:

  • Bawang putih
  • Limau nipis
  • Putih telur
  • Tisu muka

Cara dia senaang yakmatt.

  • Bawang putih tu korang bersihkan dan tumbuk dengan lumat.
  • Lepas dah lumat tu kan. Korang perahkan limau nipis dan putih telur je hokey.
  • Kemudian ambil la tisu muka tu kan dan letakkan dekat muka.
  • Ramuan tadi tu letak kan atas tisu yang korang dah letak muka tadi tu kan.
  • Biarkan sampai kering hokey. Baru bilas dengan air suam.

Korang kena lah KONSISTEN kan ye. Kalau nak muka tu cantik berseri la ye. Selamat mencuba korang.

 

Sumber: www.karteldakwah.com

Loading...
Berminat menulis berkaitan Islam? Hantarkan artikel anda di sini: www.islamituindah.my/hantar-artikel

BACA:  Bagaimana Untuk Mengelakkan Diri Daripada ‘Overthinking’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *