Paderi anti-Islam bakar al-Quran di Amerika Syarikat

March 22nd, 2011 | 11:58 am | Isu Semasa | 29 responses

GAINESVILLE: Paderi Amerika Syarikat yang anti-Islam, Terry Jones, memutuskan bahawa al-Quran ‘bersalah menyebabkan jenayah’ tertentu dan mengatur sesi pembakaran kitab suci itu di gerejanya, kelmarin.

Pembakaran itu dilakukan paderi Wayne Sapp di bawah pengawasan Jones yang mencetuskan bantahan terhadap rancangan untuk membakar al-Quran sempena sambutan memperingati serangan 11 September 2001 (9/11).

Upacara membakar itu dilakukan selepas sesi penghakiman hanya lapan minit sebelum memutuskan kononnya al-Quran didapati bersalah dan dihukum.

Kitab itu direndam dalam minyak tanah selama sejam dan diletakkan dalam dulang besi di tengah-tengah gereja itu sebelum Sapp menyalakan api dengan pemetik api barbeku. Kitab itu di bakar selama 10 minit sementara penonton mengambil gambar.

Jones dikutuk hebat banyak pihak termasuk Presiden Barack Obama, Setiausaha Negara Amerika, Hillary Clinton dan Setiausaha Pertahanan, Robert Gates berhubung rancangannya membakar kitab suci Islam, September lalu.

Dia tidak meneruskan rancangannya dan berikrar tidak akan melakukannya sebelum menyatakan dia sudah buat keputusan.

Kali ini, Jones berkata, dia sudah memberi dunia Muslim peluang untuk mempertahankan kitab itu tetapi tidak mendapat maklum balas.

Paderi itu merasakan beliau tidak dapat menjalankan perbicaraan sebenar tanpa hukuman sebenar. Upacara itu dibuka pada orang ramai dan hampir 30 orang menyertainya.

Jadwiga Schatz, yang datang untuk menyokong Jones, meluahkan rasa bimbang dengan perkembangan Islam di Eropah.

“Penganut agama itu pada saya seperti raksasa. Saya benci mereka.

“Ini adalah pengalaman sekali seumur hidup,” katanya.

Jones menganggap majlis itu berjaya. – AFP

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Responses so far...(29)

  1. 1

    laknatullah punye paderi,ak akan doa kn ko untuk diberi hukuman setimpal dgn perbuatan ko

  2. 2

    sedihnya hati bila quran diperlakukan sedemikian.. geramnya dgn paderi niiiiiii…

  3. 3

    xda guna pnya manusia…mmg patut di laknat Tuhan!!!!!!!!!!

    • 4

      after this your turn will burn by heal…

      • 5

        u cant said that..Allah the only can say whether she will enter hell or not that becoz Hes creater not u.

  4. 6

    syurga org kafir adlah dunia……

  5. 7

    xpe…die sok lgk teruk dibakar…..tkde perbicaraan….bakar je sbb kuffar

  6. 8

    Ya Allah… Kiranya ada keampunan untukmu pada mereka yg menghina kitab sucimu… Kau berikan hidayahmu dan bukakan pintu taubatmu untuk mereka… Kiranya Kau murka dengan kelakuan melampau mereka itu… Kau tunjukkanlah KebesaranMu Ya Allah… Supaya jadi pengajaran kepada mereka…Sesungguhnya Kau Maha Agung, Maha Terpuji… Amin..

    • 9

      org kafir biasa lah ingt dy pnye hebat sgt..dunia skg dah akhir zaman..tgu je org kafir jd kayu api nt..bkn da jd ahli syurga pon..tp jd kayu api..moga allah melaknat org kafir tu….saba je lah ..sesunguhnye berdoa lah..jgn pernah kecewa dalam berdoa kpd allah…allahualam

    • 10

      amin.. amin.. amin.. Ya Allah….

  7. 11

    bakar bible lak…hehe

  8. 12

    semoga paderi tu dihumban ke neraka JAHANAM!!!!!
    amin…

  9. 13

    ya ALLAH, tunjukkan lah kebesaran mu kepada manusia ni, buka pintu hati mereka (paderi) supaya ramai yang akan mengikut jejak mereka kelak…….semoga semakin ramai dan kuat lah jumlah org Islam di muka bumi mu ini ya ALLAH amin ya RABB.

  10. 14

    Ya Allah, kau buka kanlah pintu hati mereka ni supaya mereka akan tahu Allah lah tuhan mereka yang sebenarnya. dan supaya lebih ramai lagi orang kafir akan memeluk Islam lepas ni amiiin.

    • 15

      amin……

  11. 16

    Sesungguhnya al-quran itu mukjizat yang tak ternilai…hayati dan kajilah.maka laknat bg mereka yg cuba merosakan al-quran dan mendustakan hukum allah.

  12. 17

    laknatullah pnye paderi..ya Allah izinkanlah aku b’jihad menumpas yahudi jahanam..

  13. 18

    Ya Allah… bukakanlah pintu hati mereka untuk beriman kepadamu Ya Allah… Sesungguhnya kami adalah hambaMu yang sentiasa menzalimi dirinya sendiri…..

  14. 19

    Laknatullah paderi itu akan dihumban keneraka jahanam!! bakar lah kalo dia berani….

  15. 20

    ya Allah bukakanlah pintu hati paderi ini

    jika hatinya masih keras, maka azablah dia dengan azab yang setimpal dengan penghinaannya

  16. 21

    Ya Allah
    Andai aqu di amerika aqu bakar juga paderi babi itu,, dasar iblis … jahanamlah tempat kau

  17. 22

    cukup bnyk literatur yang aq baca,,,dan aq tau pandangan orang orang kafir kepada muslim,,kalau ad orang orang yang menghina islam jangan lah sekali kali memusuhi nya (mengina dg katakaata yg buruk),dan nabi muhammad pernah di lempar oleh orang orang yahudi dengan kotoran ,,,nabi bukan nya marah kepada orang yahudi tersebut melaikan mendoakan mereka agar mendapatkan hidayah dari allah,,, kalaau memang merasa umat muslim teladanilah akchlak nabi sesungguh nya dalam diri nabi muhammad terdapat suri tauladan yang baik,,,,

  18. 23

    kureNg pNya paderi@babi…buka tabLe Laer kita siNgLe…maw rasa api kaLik babi Ne!!! bakar hidup2x Ne Law aku jumpa setan ne!!!

  19. 24

    Tak usah marah-marah, benarlah dalam sejarah Islam dulu ramai mukmin yang menghafaz Al Quran. Sudah sedia maklum Al Quran akan menghadapi pelbagai ancaman. Seterusnya adakah sebagai mukmin sekarang anda berusaha menghafaz Al Quran. Harap semua orang Islam berusaha untuk berbuat demikian. Pada fikiran mereka dengan membakar Al Quran maka semua maklumat di dalamnya hilang dan dapat mengubah tamadun manusia. Tetapi tidak sama sekali.

    • 25

      jahanamlah kamu terry john dan pengikutnya.. siksaan daripada allah menanti kamu akhirnya nanti..tunggulah azab siksaan itu..kamu terlalu angkuh kepada al quran ciptaan yang maha agung..allah yang esa. amin.

  20. 26

    Ya Allah ampunkan lah dosa kami umat Islam kerana tidak dapat mempertahankan kitab suci-Mu daripada di bakar dan dihina oleh kafir laknatullah… Moga Engkau mengurniakan kami kekuatan untuk menentang mereka…

  21. 27

    Kadang- kala kita harus mengkaji kenapa al-Quran boleh menyebab kebencian orang Kristen dan penganut lain. Adakah ajaran al-Quran menggangu penganut lain? Seperti politik, makanan, pekerjaan, wanita, undang-undang dll? Dunia ini manusia adalah sesama, agamalah menyebab manusia dibahagikan menyebab perselisihan berlaku. Amin……….

  22. 28

    diorang ni keje dia:
    1- nk hasut org benci islam
    2-nk buat org islam marah & berdosa
    3-diorang nk cepatkan proses pengeluaran ketua diorang iaitu dajjal
    4- diorang ni bodoh, kalau korang nk tau, masa proses pembabtisan baby, paderi akan pegang kalung kecil warna kuning. dan kalau korang nak tau, dalam tu adalah alquran kecil. cerita ni aku dapat dari seorang paderi, yang dah melanggar peraturan besar sbb membuka kalung tu. sebenarnya kalung tu dilarang sama sekali utk buka, hanya pope yg terbesar seorang je dibenarkan buka. jadi si paderi ni,makin lama makin nk tau apa isi kalung kuning tu… dan.. dia dah pun buka, & rupanya dlm tu ada al-quran kecil.. dia sangat terkejut dan pelik atas apa yg diorang amalkan. kata benci islam,tapi gunakan kitab islam utk proses pembabtisan.. tapi, wallahualam.kalau org yg sampaikan tu tipu aku, maka aku pun tipu la korang..
    5- diorang x percaya al-quran sbb aku rasa dlm al-quran dah tertulis bahawasanya umat islam akan bangkit dan menang dalam apa jua perang bersama Imam Al Mahdi sblm dtg kiamat. mungkin diorang takut & taknak benda tu jadi.so dgn bodohnya si kafir ni gi bakar..
    kesian.. Allah kata jadi, maka jadi lah…
    wallahualam..

  23. 29

    Kalau kat taliban meme pacung keppala terus,klu kat msia….???

Leave a Reply

CommentLuv badge