≡ Menu

Kehancuran Israel pertanda kiamat

Adakah Israel berhenti menyeksa saudara kita disana? Berapa ramai lagi nyawa mangsa akan yang melayang dan cerdera akibat serangan peluru berpandu yahudi laknatullah?

Allah Ta’ala berfirman: “Dan telah Kami tetapkan bagi Israel dalam al-Kitab itu:” Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakan di muka bumi dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar “. (Surah Al-Isra: 4)

Ayat diatas cukup jelas bagi kita kekejaman zionis yahudi laknatullah terhadap rakyat Palestin adalah bukti nyata dari ayat diatas, kekejaman dan sikap angkuh yang dimiliki Israel sudah Allah gambarkan dalam firman tersebut.

Yahudi zionis laknatullah…pekat hitam dan gelap, itulah gambaran dari negera haram zionis yang tidak mempunyai hati perut, tidak mempunyai hati nurani dan pengecut. Bangsa yang hanya diliputi kebencian, ketamakan dan kekufuran. Bangsa yang hanya boleh mencintai bangsanya sendiri, bangsa yang ego yang sudah tertutup oleh kain kafan duniawi, bangsa yang sudah mati rasa dari rasa menghargai dan mencintai sebuah nyawa. Kebencian mereka kepada rakyat Gaza Palestin telah membuka kunci pintu neraka yang seluas-luasnya, keangkuhan dan kemajuan yang dinikmati sekarang ini adalah racun dan virus yang merebak dalam setiap urat ditubuh mereka. Melenakan mereka akan kenikmatan duniawi yang tidak hakiki.

Al-Qur’an menceritakan kehancuran Yahudi, seperti firman-Nya:

“Dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan Israel) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang Islam di bawah pimpinan Imam Mahdi) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam Masjid (Al-Aqsa), sebagaimana musuh-musuhmu memasukinya pada kali pertama, dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa yang mereka kuasai “. (Surah Al-Isra ‘: 7)

Tidak ada kekuatan di dunia ini yang mampu menghentikan kebiadaban yahudi zionis. Pengepungan dan pemenjaraan besar-besaran oleh penjajah yahudi zionis dengan pembangunan tembok pemisah bermula 16 Jun 2002 di Tebing Barat dengan alasan keselamatan. Panjang tembok tersebut mencapai 721 km sepanjang Tebing Barat dengan ketinggian mencapai 8 meter sehingga mengasingkan tanah pertanian milik penduduk Palestin yang ditanam pelbagai buah seperti anggur dan zaitun. Hal ini menyebabkan ekonomi Palestin runtuh. Pengepungan ini sudah jelaskan oleh Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam:

“Hampir tiba masanya tidak dibenarkan masuk (sekatan) kepada penduduk Iraq meski hanya satu qafiz makanan dan satu dirham,” Kami bertanya dari mana larangan itu?

Rasulullah menjawab: “Dari orang-orang asing yang melarangnya.” Kemudian berkata lagi: “Hampir tiba masanya tidak dibenarkan masuk (sekatan) kepada penduduk Syam (Palestin) walaupun hanya satu dinar dan satu mud makanan.” Kami bertanya: “Dari mana larangan itu? Beliau menjawab: Dari orang-orang Rom. ” (HR. Muslim)

Siapa kekuatan yang mampu menghancurkan yahudi laknatullah? Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam menjelaskan:

“Akan muncul dari Khurasan (Afghanistan) bendera-bendera hitam, maka tidak ada seorang pun yang mampu mencegahnya, sehingga bendera-bendera itu dipasang di Eliya (al-Quds)”. (HR. Ahmad, Tirmidzi dan Nu’aim bin Hammad)

Semoga Allah selalu melindungi saudara-saudara kita di Gaza-Palestin, yakinlah Allah memberikan setiap ujian dengan hikmah yang besar.

Kehancuran Israel bererti kiamat telah dekat sehingga ramai orang mempertahankan kewujudan Negara haram yahudi tersebut, namun janji Allah dan Rasul-Nya pasti akan terlaksana:

“Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum muslimin memerangi bangsa Yahudi, sehingga orang Yahudi berlindung di balik batu dan pohon, lalu batu dan pohon tadi akan bercakap; Wahai orang Islam, hai hamba Allah! di belakangku ada orang-orang Yahudi, kemarilah, bunuhlah dia, kecuali pohon Ghorqod, sebab ia itu sungguh pohonnya Yahudi “. (HR. Ahmad)

Diterjemah dari sumber republika.co.id

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
{ 23 comments… add one }
  • al qassam December 12, 2012, 12:49 am

    Sy dulu bnyk buat dosa dgn org.sy bnyk menzalimi org,mencuri dan mkn hrm.skrg sy dh taubat.sy bcita2 utk pegi ke plestin,syria dll satu hari nti utk bjihad mbantu saudara mara sy disana dan mlwan kufar.adakh jika sy mati dibunuh kufar sy dikira syahid?sbb ada hadis yg mengatakan `tiada apa yg blh mghalang org yg gugur syahid drpd masuk syurga melainkan HUTANG’.jd jika diikut dari hadis ini dh tentu sy x dpt masuk syurga.apakah penyelesaiannya?perlukah sy pegi cari org2 yg sy dh zalimi mtk maaf dan byr htg?tp klu nk buat begitu mustahil sbb bukan semua org sy knl dan xtau nk cari kt mana dh.ada x cara lain spt bg mkn ank yatim dan fakir miskin?hrp sesiapa dpt mbantu.sy x mahu mati sy nti sia2 sj.sy mahu mati syahid.

    • annisa' December 24, 2012, 10:34 am

      in sha Allah klu dah taubat Allah akn terima taubatnya..sdgkan org kafir yg pernah mensyirikkan Allah pun Allah terima taubat (masuk islam)mereka..klu nak lbh trg pnjelasannya,tny lah para alim.. cthnya ustaz azhar @ Zahazan d facebook..

    • WolfieMarlowe February 27, 2013, 5:40 pm

      Ustaz Azhar Idrus kata para syuhada yang berhutang akan ditanggung sepenuhnya oleh Rasulullah S.A.W akan hutangnya, InsyaAllah…

    • Jejaka Separa Insaf April 11, 2015, 6:19 am

      Ish jahat sangat hang ni dulu…asal gi mencuri…x kesian ke kat mangsa curi tu…ish3

  • al qassam December 12, 2012, 1:01 am

    Misi ke gaza baru2 ni sy x pegi krn masih x yakin dgn keadaan ini.rasa rugi sgt x dpt ikut serta.bnyk dh ustaz2 sy hntr email tnyakan hal ni tp semua x berjawab.hrp ada sesiapa yg dianugerahkan ilmu oleh Allah taala dpt mbantu hilangkan kebuntuan sy.tq

    • Muhamad Hanafiah Mat Yunus February 10, 2013, 8:35 am

      Berdoa saja dah di anggap sebagai 1 perjuangan bagi yang tidak mampu. Ada hikmah disebaliknya. Mungkin belum sampai seru syahid.

    • joe February 10, 2013, 9:50 am

      sungguh ikhlas niat al-qassam….sy sungguh terharu anda mampu berubah sehingga dari org yang byk melakukan dosa hingga sanggup berjihad di palestin….sesungguhnya hak allah utnuk memberi hidayah kepada sesiapa sahaja yang dia kehendaki. Sedangkan saya…walaupun tidak melakukan perkara-perkara yang anda pernah lakukan…tetapi tidak mempunyai semangat seperti anda….saya cadangkan supaya anda pergi ke majlis-majlis ilmu….dan di situ anda mempunyai ruang untuk bertanya permasalahan anda secara direct….ataupun anda pergi berjumpa sendiri dengan Dr Asri Zainal abidin…..pandangan beliau selalunya bernas….!

  • sugi maulana July 18, 2013, 1:19 am

    “Akan muncul dari Khurasan (Afghanistan) bendera-bendera hitam, maka tidak ada seorang pun yang mampu mencegahnya, sehingga bendera-bendera itu dipasang di Eliya (al-Quds)”. (HR. Ahmad, Tirmidzi dan Nu’aim bin Hammad)

    Apakah yg dimaksud kelompok itu Al-Qae’da ?

  • Ibnu Amin Razip al-Bayani August 12, 2013, 4:07 am

    جَزَاكَ اللهُ خَيْرًا

  • Ahmad Resam August 13, 2013, 11:38 am

    “pekat hitam dan gelap, itulah gambaran dari negera haram zionis yang tidak mempunyai hati perut, tidak mempunyai hati nurani dan pengecut”

    Ini tidak benar. Israel setahu saya lebih tiggi dan jauh bagus dari kesemua negara negara Islam. Israel bukan pengecut, kalau USA tak halang dan kita berperang dengan Israel habis kita kalah teruk. Jadi pegecut sebenar ialah Negara negara Arab.

    Saya cuma nak beri pandangan yang berfakta. itu saja.

    • safiyya December 14, 2013, 9:42 pm

      Israel ada lah pengecut, itu barulah fakta yang sebenar, mereka(yahudi melakukan kerosakan di bumi Allah, melakukan kekejaman ke atas orang2 (palestin ) yang tidak berdosa, membunuh kanak2, wanita2 dan orang2 tua yang tidak berdaya, adakah itu perkara yang patut kita banggakan?
      sedangkan rakyat palestin berjuang habis- habisan untuk mempertahankan tanah suci palestin daripada dicemari oleh yahudi laknatullah, tanpa kekuatan dan kelengkapan yang cukup untuk melawan yahudi, tetapi mereka langsung tidak gerun dan gentar dengan kekuatan ketenteraan yahudi laknatullah..ini yang kamu kata negara arab pengecut dan yahudi adalah bagus? fikir-fikirkan..tepuk dada,tnya iman.

      • wanted April 30, 2014, 1:10 am

        kebanyakkan orang yahudi ni mmg dianugerahkan dgn kebijaksaan dan rezeki yg melimpah ruah . jdi x hairan cmner diorang boleh berkuasa kt atas dunia ni, tpi sebenarnya bukan negara-negara arab sahaja yg takut dgn yahudi , tetapi 1 dunia . ini kerana israel mempunyai kuasa besar iaitu america yg sentiasa dan membantunya . sbb tu negara yg lain takut untuk menyerang israel , tpi jgn risau , ini semua adalah proses yg telah ditakdirkan oleh allah , yg diakhirnya Islam akan menang jua . wlaupun kita sedih tgk org2 palestin sana mati kne tembak,bom sebagainya , tpi mereka bahagia sbb dpt mati syahid kan. jdi jgn risau ye whai semua , setiap yg berlaku ada hikmahnya serta pembalasannya..

        • Nasiruddin April 11, 2015, 3:56 pm

          Pendapat saya bukan America tu bantu Israel. America tu sendiri terdiri drpd zionis2. America ditubuhkan utk mendokong misi negara Israel. Yang berkuasa semua kaum yahudi. Rakyat America hanya level2 kuli2 sahaja.

    • wanted April 30, 2014, 1:17 am

      Kebanyakkan orang yahudi ni memang dianugerahkan dengan kebijaksaan dan rezeki yg melimpah ruah , jadi tidak hairan lah bagaimana diorang boleh berkuasa di atas dunia pada masa skrg ini .Tetapi sebenarnya bukan negara-negara arab saja yg takut dgn yahudi ,malahan 1 dunia . hal ini kerana israel mempunyai kuasa besar iaitu amerika yg sentiasa membantunya. sbb itulah negara yg lain takut untuk menyerang israel , tetapi jgn risau , ini semua adalah proses yg telah ditakdirkan oleh allah , dan akhirnya islam yang akan menuang kembali , wlaupun skrg ni kita sedih tgk orang-orang palestin dibunuh dgn kejam dgn menembak , dibom atau sebagainya , tetapi mereka bahagia kerana dapat mati syahid kan( tgk niat gak) , jdi jgn risau ye whai semua , setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya serta pembalasannya

      • kusmana April 11, 2015, 11:53 am

        masa …. justru amerika taku dengan tetara iran ….. walau negara y kecil tapi senjata lebih canggih dari pada istrael dan amerka ….. iran lah yang lebih unggul di dunia dibanding negara2 lain dalam adu senjata dan tetara.

    • wanted April 30, 2014, 1:18 am

      menang*

    • Umar April 11, 2015, 5:53 pm

      awk bercakap guna fakta…Allah bercakap(berfirman) guna apa??

  • zul September 9, 2013, 10:37 pm

    Israel bangsa yang cekap, pandai dan maju tak mudah dapat mengalahkannya. Dendam-mendendam tidak dapat membawa keamanan haruslah fikir macam mana berharmoni barulah dunia ini boleh aman

    • zai December 15, 2013, 1:35 am

      Assalam. Hidup berharmoni memang dituntut dalam Islam, tetapi bukan bermaksud harus berharmoni dengan musuh yang nyata. Yahudi itu musuh yang nyata, mereka terang-terangan memusuhi kaum Muslimin, malah telah diterangkan dalam al-Quran bahawa Yahudi itu adalah musuh Islam. Oleh itu adalah wajib kita menentang mereka kalau diserang, demi menjaga maruah Islam. Kalau kita berkompromi maka orang Islam akan dipandang rendah oleh bukan Islam dan kita akan dimurkai Allah… Jihad itu adalah untuk mempertahankan maruah Islam, bukan membalas dendam.

  • abdul hamid March 8, 2014, 11:52 pm

    Inilah sumber utama rujukan umat islam sejagat#Al Quran dan #As Sunah yang telah diwasiatkan oleh nabi muhammad saw sebelum wafat. Isu Israel banyak diperkatakan dalam al quran. Ingatlah Allah swt akan menarik segala permasalahan mengenai kaum Israel ini…..maka jadi lah mereka bangsa yang tidak dipedulikan hingga kiamat. Tafsir apa yang tersirat di sebalik firman Allah Swt ini untuk kita buat renungan dan iktibar pengajaran. Mereka tau semua perkara ini, sebab itulah mereka menunggu kedatangan Dajjal sebagai ketua mereka yang agung untuk sama-sama ke neraka nanti…..Mereka hebat segala-galanya, kaya, bijak dan hampir menakluki ekonomi dunia sekarang…namun tiada bererti lagi, cuma gah di dunia ini, tapi mendapat seksaan yang pedih di akhirat kelak.

  • Syafaruddin Nasution March 14, 2015, 7:16 am

    Ber-Iman kepada hari Kiamat adalah Ibadan yang harus senantiasa kita mohonkan petunjuk kepada Allah SWT, Karena hal ini merupakan Ujian-Nya kepada Muslim yang Mukmin. . .
    Ya Allah lindungi kami. . . Aamiin

  • ahmar April 10, 2015, 10:20 pm

    surah al isra tu ayat 7 tu dia ada mention ke imam mahdi? takde pun. Nama imam mahdi langsung tiada pun disebutkan didalam Al-Quran. hanya pada hadis sahih. Hati2 lah ketika menyampaikan sesuatu itu. Perbetulkan saya jika saya salah.

Leave a Comment